ROBOT HABERLERİ - AI ROBOTLAR, GÜNEY KORE'DEKİ RESTORANT MÜŞTERİLERİNE HİZMET VERİYOR 🤖🍔🍟

Güney Kore'nin başkenti Seul’deki bir Burger dükkanı, tipik fast-food restoranlarından biraz daha farklı: Bu restorantın kilit personeli robotlardır!

 



Siparişten teslim almaya kadar müşterilerin tek bir “yüz yüze etkileşime” ihtiyacı yoktur. Tek yapmaları gereken, bir kiosk dokunmatik ekranında istedikleri menüye tıklamak, ödeme yapmak ve servis yapan bir robotun paket servis çantasını teslim alma noktasına getirmesini beklemek.

Müşteriler yemeklerini beklerken, animasyon filmi "Despicable Me" nin popüler minyon karakterlerini anımsatan kapsül şeklindeki robotlara fotoğraf çekebiliyorlar. No Brand Burger restoranının sarı ve siyah vurgu renkleri, mekana bir oyuncak dükkanı görünümü de veriyor.

Hizmeti deneyen bir adam ise "Bu tür robotları ilk defa gerçekten görüyorum, bu yüzden gerçekten harika ve eğlenceli," demiş. Restoranın insan müdürü Bae, süreci şu şekilde açıklamış: Bir müşteri kiosktan sipariş verdiğinde, otomatik olarak mutfağa gönderilir. Orada, otomatik bir pişirme makinesi devreye girer ve çörekleri ve köfteleri ısıtır.

Bae, insan personelin oynayacağı bir rol olduğundan bahsediyor. “Pişirilen malzemeleri paketlemeden önce üzerine soslar ekleyip servis için bir robota iletiyor.” Bae, "Müşteri, personelle herhangi bir doğrudan temas kurmadan yiyeceği alabilir" dedi.

Güney Kore'de bildirilen yeni koronavirüs vakalarının sayısı Ağustos ortasında iki günde neredeyse iki katına çıktı ve 441 günlük vaka zirvesine ulaşana kadar artmaya devam etti.

No Brand Burger’ı işleten Güney Koreli gıda şirketi Shinsegae Food'a göre Ağustos ayında paket siparişleri No Brand Burger'ın toplam satışlarının %58'ini oluşturdu ve Temmuz'a göre %16 artış gösterdi.

Müşterilere hizmet vermek için robot kullanan tek yerel restoran No Brand Burger değildir. Güney Kore'nin büyük BT şirketi KT, AI hizmet robotları sağlamak için aile restoran zinciri Mad for Garlic ile ortaklık kurdu.

KT'de AI Platform İş Ekibi ekip lideri Lee Youngjin, 3 boyutlu uzay haritalamave diğer teknolojileri kullanarak robotun masalar arasındaki dar şeritlerde serbestçe hareket edebildiğini ve hedefine ulaşmak için engellerden kaçabileceğini söyledi.

Robot, yolculuk başına dört masaya kadar hizmet verebilir. Robotları kullanan bir Mad for Garlic restoranının yöneticisi Lee Youngho, "Çocuk müşteriler genellikle robotu görmekten hoşlanıyor. Ayrıca, müşteriler genel olarak yiyeceklerini koronavirüs nedeniyle robot aracılığıyla almanın daha temiz olduğunu düşünüyor" dedi.

Paylaş

Benzer Yayın

ROBOT HABERLERİ - AI ROBOTLAR, GÜNEY KORE'DEKİ RESTORANT MÜŞTERİLERİNE HİZMET VERİYOR 🤖🍔🍟
4/ 5
Oleh

Abone Olun!

Yazımı Beğendiniz mi? Abone Olun Yayınları Kaçırmayın.

Benzer Yayınlar