A101’DEN XIAOMI MI TRUE WIRELESS EARBUDS BASIC KABLOSUZ KULAKLIK ALINIR MI? ORİJİNAL Mİ? AVANTAJLARI – DEZAVANTAJLARI NEDİR? 🎧



Merhaba,

Bu yazımda diğerlerinden biraz farklı olarak bir ürün incelemesi ile geldim. Kendim, kablosuz kulaklık araştırmasında oldukça zorlandığım için kulaklığı satın alan kişi olarak sizlerle fikirlerimi paylaşmak istedim.

Öncelikle bütçeme uygun kablosuz kulaklık bulmak oldukça zordu. Çoğu ürün 200 – 300 liraydı ve bunun altındaki kulaklıklar için yorumlar kafa karıştırıcıydı. Xiaomi alacağımı fiyat konusundan dolayı anlamıştım fakat nereden alacağım konusunda kararsızdım. Yazılanların ve söylenenlerin çoğu Xiaomi kulaklıkların bilinen internet sitesinde bile orijinalini satmadığı yönündeydi. Bu da beni tedirgin etti. Daha sonra alınacak yerleri incelerken karşıma A101’in internet sitesi çıktı. Fiyatı olması gereken düzeydeydi fakat orijinal olduğuna dair hiçbir yazı görememiştim. Aynı ürün birkaç gün sonra mağazalarına da gelecekti fakat bir miktar daha fazla ücret ödeniyordu. Ben de beklememek ve uğraşmamak için A101 internet sitesinden sipariş ettim. Nasıl olsa nereden sipariş edersem edeyim orijinal çıkmama olasılığı yüksekti. Bu yüzden kendimi en kötüsüne hazırladım.

Birkaç gün sonra ürün geldi. Daha önceden öğrendiğim “Orijinal olduğunu nasıl anlarız?” yöntemlerini bildiğim için hemen incelemeye başladım. Öncelikle en basiti, gelen kutunun açılma kısımlarında yuvarlak şeffaf bant bulunmalıdır. Ama bu orijinal olduğunu göstermez tabi ki. Çünkü artık klonlarda da bu yapılıyormuş.


Kutuyu açınca jelatinin arasında yerleştirilmiş kulaklık kutusu çıkıyor. Kapalı olan kısımlarda ise kullanım kılavuzu ve farklı boyutlarda kulaklık uçları olan bir paket bulunuyor. Öncelikle jelatinin üzerindeki yazıları inceledim. Orijinal üründe aşağıdaki görseldeki gibi bir yazı varken klonlarda bu yazıların içinde ekstra bir cümle daha bulunuyor.



Bu siyah kutudan kulaklıkları çıkartıp boyutunu incelediğimde kulağıma büyük geldiklerini gördüğüm için silikon uçları çıkarttım. Bu işlemi zaten yapmam gerekecekti çünkü uçların altında bulunan kısımda bir yazı olup olmadığına bakacaktım. Ve yazının olduğunu da gördüğümde ürünün orijinal olduğuna daha fazla inanmaya başladım. Ardından kulaklıların siyah kutusunun arkasındaki yazılarda bir yazım yanlışı olup olmadığını kontrol ettim. Bu önemliydi çünkü klon ürünlerde genelde bu kısımda yazım yanlışları yapılıyormuş. Sonuç olarak yazılarda bir yazım yanlışı yoktu.



Silikon uçların bulunduğu poşetin üzerinde 7 yazması da önemli bir noktaydı. Klon ürünlerde 07 yazılıyordu çünkü… Son olarak kılavuzları inceledim. Klon olanlarda kalın olan kitapçık çıkmıyormuş. Kalın kitapçık da çıkmıştı benim ürünümde.

Sonuç olarak A101’den satın aldığım bu ürünün orijinal olduğu kanısına vardım. Ya orijinaldi ya da çok uğraşılmış bir klon.



Şimdi ürünün performansı ile ilgili birkaç şey söylemek istiyorum.

En küçük silikon uçla bile bazen kulaktan düştüğü oluyor. Kulakları küçük olanlar bu uyarımı dikkate alırsa iyi olur.

Ben bu zamana kadar sadece telefon alırken yanında verilen orijinal Samsung, Iphone ve Huawei kulaklıklarını kullandığım için ses kalitesi hakkında çok bir şey söyleyemeyeceğim. Bence ses kalitesi oldukça güzel. Sıradan kulaklıklardan bir seviye daha iyi. İlk kablosuz kulaklığım olduğu için başka bir kablosuz kulaklıkla kıyaslayamayacağım maalesef. Ama dandik bir sesi olmadığını bilin.

Kablosuz kulaklıklar için önemli bir soru işareti de dışarıda telefon konuşması yapınca mikrofon güzel bir iletim sağlıyor mu? Bu soruya cevabım evet. Ben hem ev içinde hem de ev dışında görüşme yaparak test ettim ve herhangi bir sorunla karşılaşmadım.

Şarj süresi hareketli bir gün için yeterli. Ama oturup saatlerce bir şeyler dinleyeyim diyorsanız bu gerçekleşmeyebilir. Çünkü 4-5 saatlik bir kullanımda batarya boş uyarısı veriyor. Ama bu süre de az bir süre değil.

Bir kötü yanından bahsedip yazımı bitirmek istiyorum. Kulaklığı bağladığınız cihazda Wi-Fi kullanıyorsanız internetinizde bariz bir yavaşlamaya sebep oluyor. Mobil veri için aynısını söyleyemeyeceğim, onda bir yavaşlatma meydana getirmedi. Ama sürekli Wi-Fi ile işiniz varsa bu uyarımı dikkate alın derim.

 

Okuduğunuz için teşekkür ederim. Umarım faydalı bir yazı olmuştur. Sormak istedikleriniz varsa yorum olarak yazmayı unutmayın. En kısa sürede cavaplayacağımdan emin olabilirsiniz.



Paylaş

Benzer Yayın

A101’DEN XIAOMI MI TRUE WIRELESS EARBUDS BASIC KABLOSUZ KULAKLIK ALINIR MI? ORİJİNAL Mİ? AVANTAJLARI – DEZAVANTAJLARI NEDİR? 🎧
4/ 5
Oleh

Abone Olun!

Yazımı Beğendiniz mi? Abone Olun Yayınları Kaçırmayın.

Benzer Yayınlar