Yüksek Lisans Bilim Sınavı - Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Bilim Sınavı Soruları ve Mülakat


Yüksek lisans yapmaya karar verenlerin belki de kabul aşamasında en zorlandığı alanlardan birisidir.  Bu süreçte öncelikle herhangi bir üniversitenin yüksek lisans programına yerleşebilmek için  başvuru şartlarını sağlamalısınız. Her üniversitenin lisansüstü öğretim yönetmeliği farklıdır ve başvurmak istediğiniz üniversitenin sayfasından gerekli koşulları bulabilirsiniz. Bilgisayar mühendisliği yüksek lisans programına başvurdunuz ve sınava çağrıldınız. Peki sınavda neler çıkacak? İnternette bu konu hakkında fazla bilgi yok ve önünüzde 4 yıllık bir Bilgisayar Mühendisliği müfredatı duruyor. Özellikle Yazılım Mühendisliği, Matematik Mühendisliği gibi bölümlerden gelenler için durum daha karmaşıklaşıyor.
Ben Marmara Üniversitesi ve Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi(FSMVU)'nde %100 burslu yüksek lisans programlarına başvurdum ve her ikisinde de sınava çağrıldım. İlk olarak Marmara Üniversitesi'nin sınavına girecektim ve sizlerle aynı kaygıları taşıyordum. Ayrıca Yazılım Mühendisliği lisans mezunu olarak hangi konuların çıkacağı hakkında hiçbir fikrim yoktu. Daha önce sınava girenlerden aldığım bilgiler ile sınava girdim. Sınavda 10 tane soru sorulmuştu ve hepsi Bilgisayar Mühendisliği zorunlu lisans derslerinden oluşuyordu. İşletim sistemleri, Veritabanı, Bilgisayar Ağı, Mikrodenetleyiciler, Diferansiyel, Programlama, Veri Yapıları ve Devre analizi derslerinden sorular geldi. Son olarak lisans bitirme projemiz ve yapmayı planladığımız tezin konusu ve içeriği hakkında bilgi vermemizi isteyen bir form doldurttular. Marmara'da sınava girecekseniz kesinlikle tez için çalışacağınız alanı  ve konunuzu belirleyin. Kabul aldıktan sonra bu konuda tez yapmak zorunda değilsiniz ama mülakat aşamasına geçmenizde yardımcı olacaktır. Sınavdan 1 gün sonra mülakata gidecek adayların listesi internet sayfasında yayınlanıyor. Mülakatta bölümdeki hocaların tamamı yer aldı ve  sohbet havasında geçti. Kişisel bilgilerim, neden yüksek lisans yapmak istediğim ve yapacağımı belirttiğim tez hakkında sorular soruldu. Yapacağınız tez konusu hakkında araştırma yapıp gitmenizi tavsiye ederim. Ayrıca erkelerin zorunlu askerlikten kaçmak için yüksek lisansa başvurması gibi bir sorunumuz var. Bu nedenle kadın adayların daha şanslı olduğunu söyleyebiliriz.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi'ndeki sınavda ise 4 soru soruldu. Yine tüm sorular bilgisayar Mühendisliği lisans müfredatındaki zorunlu derslerden geldi. İşletim Sistemleri, Bilgisayar Ağları, Programlama ve Mikroişlemciler konularında sorular soruldu. Sınav sonrası tüm adaylar mülakata çağrıldı. Mülakat komisyonunda 3 hoca yer aldı. Mülakatta genel olarak kendinizi tanıtmanız, hangi alanlarda çalışmak istediğinizi belirtmeniz ve yapmayı planladığınız tez hakkında bilgi vermeniz isteniyor. Ayrıca hocalar bilgilerinizi ölçmek için mesleki birkaç soru sorabiliyor. Ancak strese girmeyin bu sorular kendinizi ifade etme ve akademik kariyer için uygun olup olmadığınızı ölçmek amacıyla sorulan sorular. Mülakattan alacağınız not sınavı kötü geçen adaylar için çok büyük fırsat. Sınav kağıdında kendinizi ifade edemediniz bildiğiniz konulardan sorular gelmediyse önünüzde sözlü olarak kendinizi ifade etme fırsatı var. 

Ben her iki mülakattan da 100 alarak geçtim. Mülakatta başarılı olmakta özgüveniniz, gösterdiğiniz akademik kariyer yapma isteğiniz ve jüriyi ikna kabiliyetiniz çok önemli. Eğer merak ettiğiniz farklı bir konu varsa yorumlardan ulaşabilirsiniz. Hepinize başarılar diliyorum.

Paylaş

Benzer Yayın

Yüksek Lisans Bilim Sınavı - Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Bilim Sınavı Soruları ve Mülakat
4/ 5
Oleh

Abone Olun!

Yazımı Beğendiniz mi? Abone Olun Yayınları Kaçırmayın.

Benzer Yayınlar