Agile'ı Anlamak -Müşteri Memnuniyeti için Çevik(agile) İlkeler

Agile'ı Anlamak -Müşteri Memnuniyeti için Çevik(agile) İlkeler

Çevik yaklaşımlar, müşteri memnuniyetine odaklanır. Sonuçta, müşteri ürünü ilk etapta geliştirme sebebidir. Tüm 12 İlke müşteri memnuniyeti hedefini desteklerken, 1, 2, 3 ve 4 ilkeleri öne çıkmaktadır.
1. En büyük önceliğimiz, değerli yazılımların erken ve sürekli teslimi ile müşteriyi memnun etmektir.
2. Geliştirme sürecinde  bile geç gereksinimleri değiştirme özelliğine hoşgeldiniz. Çevik süreçler müşterinin rekabet avantajı için değişim sağlar.
3. Çalışma yazılımını sık sık (birkaç haftadan birkaç aya kadar) kısa zaman ölçeklerinde sunun.
4. İş adamları ve geliştiriciler, proje boyunca günlük olarak birlikte çalışmalıdır.
Müşteriyi bir projede birkaç şekilde tanımlayabilirsiniz:
  • Proje yönetimi terimlerinde müşteri, proje için ödeme yapan kişi veya gruptur.
  • Bazı organizasyonlarda müşteri, kuruluşun dışında bir müşteri olabilir.
  • Diğer kuruluşlarda, müşteri organizasyon içinde bir proje paydaşı veya paydaş olabilir.
  • Ürünü kullanarak kişi de bir müşteridir. 
Yukarıda bahsedilen 1, 2, 3 ve 4. ilkeyi basitçe şu şekilde uygularız;
Çevik proje ekipleri bir ürün sahibi(product owner) içerir. Bu kişi müşterinin istediği ürünün ürüne dönüştürülmesini sağlamaktan sorumlu kişidir. Ürün sahibi, ürün özelliklerini piyasa değeri veya risk sırasına göre önceliklendirir ve geliştirme ekibine öncelikleri iletir. Geliştirme ekibi, listedeki en değerli özellikleri sprintler olarak bilinen kısa gelişim döngülerinde sunar. Ürün sahibi, öncelikleri ve gereksinimleri açıklığa kavuşturmak, kararlar vermek, geri bildirim sağlamak ve bir proje sırasında ortaya çıkan birçok soruyu hızlı bir şekilde yanıtlamak için derin ve devam eden bir sürece sahiptir.
Çalışan ürün özelliklerinin sık sık teslim edilmesi, ürün sahibi ve müşterinin ürünün nasıl geliştiğini tam olarak anlamalarını sağlar. Geliştirme ekibi, her sekiz (ideal, dört) haftada bir ya da daha az sürede eksiksiz ve gösterilebilir özellikler sunmaya devam ettikçe ürün değeri kademeli olarak büyür. Müşteri, proje boyunca yeni, kullanıma hazır ürün özelliklerini alarak düzenli olarak yatırımı için değer biriktirir.



Agile, müşteri memnuniyeti için aşağıdaki gibi spesifik stratejiler sunar:
  • Her yinelemede, en yüksek öncelikli özellikleri ilk olarak üretmek,
  • İdeal olarak, ürün sahibini ve proje ekibinin diğer üyelerini aynı yerde bulmak,
  • Şartları sekiz(ideal dört) hafta veya daha kısa sürede teslim edilebilen özellikler grubuna ayırmak,
  • Yazılı gereklilikleri az tutmak, daha güçlü ve etkili yüz yüze iletişimi zorlamak,
  • Her özellik tamamlandığında ürün sahibinin onayını almak,
  • En değerli gereksinimlerin en yüksek önceliğe sahip olmaya devam etmesini sağlamak için özellik listesini düzenli olarak gözden geçirmek.

Paylaş

Benzer Yayın

Agile'ı Anlamak -Müşteri Memnuniyeti için Çevik(agile) İlkeler
4/ 5
Oleh

Abone Olun!

Yazımı Beğendiniz mi? Abone Olun Yayınları Kaçırmayın.

Benzer Yayınlar